3 korte tips voor een perfecte kerst- of nieuwjaarskaart voor jouw klanten

De eindejaarsperiode is volop begonnen, 2018 is al in zicht. Traditioneel sturen vele bedrijven tussen midden december en begin januari een kerst- of nieuwjaarskaart naar hun klanten.
Passé denk je? Verre van!

Een kerstboodschap versturen is namelijk het ideale moment om je klanten nog eens extra te bedanken voor de goede samenwerking en vooruit te blikken op het komende jaar. Hoe persoonlijker jouw boodschap voor het nieuwe jaar, hoe beter de nieuwjaarswensen zullen blijven hangen bij je klant. Koppel geen commerciële boodschap aan de kerst- of nieuwjaarskaart maar hou de boodschap integer en in lijn met de organisatie.

Deze 3 tips helpen je op weg voor een perfecte kerst- of nieuwjaarskaart voor jouw klanten:

  1. Betrek je klanten
    Door je klanten te betrekken in je kerst- of nieuwjaarskaart, toon je dat je hen waardeert en veel belang hecht aan hen. Het geeft hen ook dat tikkeltje extra visibiliteit. Toon dat het niet gaat over jouw bedrijf maar dat je je klanten in de picture wil zetten. Geef bijvoorbeeld in een overzicht weer voor welke klanten je in 2017 hebt mogen werken.
  1. Claim thought leadership
    Toon je autoriteit aan binnen jouw sector door je expertise te uiten, zelfs een kerst- of nieuwjaarskaart is hiervoor een uitgelezen kans. Geef bijvoorbeeld de trends of uitdagingen mee die jij binnen jouw expertisegebied ziet in 2018.
  1. Blijf trouw aan je branding
    Belangrijk is om bij het maken van de kaart (online of offline) je de branding van je bedrijf trouw te blijven. Ga niet ineens voor een compleet andere huisstijl maar gebruik je vertrouwde huisstijl zodat het zorgt voor herkenning. Uiteraard mag je wel een “kerst-touch” naar voren laten komen in je layout. Wijzig wel niets aan je logo, laat het altijd zoals het origineel is.

Heb je nog geen kerst-of nieuwjaarskaart voorzien en wil je last-minute eentje laten maken?
Contacteert ons via info@jdi.be

2018-04-27T16:00:10+00:00