3 manieren om je klant te bedanken op Dag van de Klant

Op zaterdag 6 en zondag 7 oktober 2018 is het Weekend van de Klant, een initiatief waar meer dan 100.000 Belgische ondernemers jaarlijks aan mee doen. Het ideale moment dus om je klant te bedanken of te verrassen en zo aan je klantenbinding te werken. Heb jij al iets voorzien voor jouw klanten? Ontdek hieronder enkele ideeën om jouw klanten eens in de bloemetjes te zetten.

  1. Extra service of korting

    Met een extra service of korting doe je een klant altijd plezier. Dit kan bijvoorbeeld een korting in de webshop, een gratis onderhoud of levering zijn. Communiceer duidelijk dat je dit doet om hem te bedanken voor de fijne samenwerking. Probeer er ook een persoonlijke boodschap aan te koppelen. Viert de klant dit jaar zijn x-jarig bestaan? Lanceert hij een nieuw product of dienst? Is hij verhuisd? Vermeld hierover iets in je boodschap. Zo laat je hem zien dat je er moeite en tijd in gestoken hebt.

    Tip: Geef bijvoorbeeld tijdens het Weekend van de Klant 15% korting of gratis levering in je webshop!

  2. Geef een origineel cadeau op Weekend van de Klant

    De zoveelste notitieblok of USB stick met je logo is redelijk cliché. Ga voor een cadeau waarmee je de klant écht blij maakt. Verras hem met iets origineels, iets dat zeker blijft hangen bij jouw klanten. Hoe origineler, hoe groter de kans dat klanten hierover vertellen aan anderen.

  3. Nodig je klanten uit op een event

    Organiseer een event voor je klanten rond een thema dat voor hen toegevoegde waarde kan bieden. Denk aan een interessante spreker uit de sector, workshop of ronde tafel. Weekend van de Klant is namelijk het ideale moment om in dialoog te gaan met je klant. Vraag hem tegen welke uitdagingen hij aankijkt, en toets af hoe jouw bedrijf hem (nog) beter tegemoet kan komen om hem te ondersteunen.

    Tip: Organiseer bijvoorbeeld een event voor je top-klanten. Zorg ervoor dat je hen op deze manier een gevoel van exclusiviteit geeft.

    Ziezo, nu heb je enkele ideeën om je klanten te bedanken voor hun vertrouwen. Wil je graag dat we verder met jou meedenken over een ideale attentie voor je klanten? Aarzel niet om ons te contacteren via info@jdi.be Wij werken graag een idee op maat uit voor jou! Het kan immers het hele jaar door Dag van de Klant zijn… 😉

2018-09-27T13:56:18+00:00