3 manieren om je klant te bedanken op Dag van de Klant

Op zaterdag 6 en zondag 7 oktober 2018 is het Dag van de Klant. Het ideale moment om je klant te bedanken of te verrassen en zo aan je klantenbinding te werken. Meer dan 100 000 Belgische ondernemers doen hieraan mee. Heb jij al iets voorzien voor jouw klanten? Hieronder enkele ideeën om hen eens in de bloemetjes te zetten.

  1. Extra service of korting

    Dit kan bijvoorbeeld een korting in de webshop, een gratis onderhoud of levering zijn. Hiermee doe je een klant altijd plezier. Communiceer duidelijk dat je dit doet om hem te bedanken voor de fijne samenwerking. Probeer er ook een persoonlijke boodschap aan te koppelen. Viert de klant dit jaar zijn x jarig bestaan? Lanceert hij een nieuw product of dienst? Is hij verhuisd? Vermeld hierover iets in je boodschap. Zo laat je hem zien dat je er moeite en tijd ingestoken hebt.

    Tip: Geef bijvoobeeld op 30 september een ganse dag 15% korting in je webshop of gratis levering!

  2. Geef een origineel cadeau op Dag van de Klant

    De zoveelste notitieblok of USB stick met je logo is redelijk cliché. Ga voor een cadeau waarmee je de klant écht blij maakt. Verras hem met iets origineels, iets dat zeker blijft hangen bij jouw klanten. Hoe origineler, hoe groter de kans dat klanten hierover vertellen aan anderen.

    Tip: Verras je klant bijvoorbeeld met een APEROBAG.

  3. Nodig je klanten uit op een event

    Organiseer een event voor je klanten rond een thema dat voor hen toegevoegde waarde kan bieden. Denk aan een interessante spreker uit de sector, workshop of ronde tafel. Het ideale moment om in dialoog te gaan met je klant. Vraag hem tegen welke uitdagingen hij aankijkt. En toets af hoe jouw bedrijf hieraan (nog) beter tegemoet kan komen om hem te ondersteunen.

    Tip: Organiseer bijvoorbeeld een event voor je top-klanten. Zorg ervoor dat je hen op deze manier een gevoel van exclusiviteit geeft.

    Ziezo, nu heb je enkele ideeën om je klanten te bedanken voor hun vertrouwen. Wil je graag dat we verder met jou meedenken over een ideale attentie voor je klanten? Aarzel niet om ons te contacteren via info@jdi.be Wij werken graag een idee op maat uit voor jou! Het kan immers het hele jaar door Dag van de Klant zijn… 😉

2018-04-27T16:08:36+00:00