De 10 meest gelezen blogartikels van JDI in 2017

We starten 2018 met een laatste terugblik op vorig jaar. Onze 10 meest gelezen blogartikels van 2017 vind je hieronder!

10. Je verkopers het ene succes na het andere laten boeken? Stuur hen op pad met een salesplan.

Ondernemen draait om verkopen. Liefst zoveel mogelijk. Daarom stuur je verkopers op pad. Dacht je eraan hen een salesplan in handen te stoppen? Nee? Dringend doen! Want een verkoper zonder plan is als een schoen­maker zonder leest, een bakker zonder oven of een soldaat zonder wapen.

Elke onderneming – klein of groot – wordt beter van een salesplan. Het garandeert dat verkopers stevig in hun schoenen staan, een uniform verhaal brengen en het maximum uit de markt halen. Je verkoopsbijbel schrijven doe je zó.

Lees meer >

9. Top 15 SEO tools voor 2017

SEO staat voor search engine optimization ofwel zoekmachine marketing. Het is een strategie met als doel het verkeer naar een website te verhogen. Bent u nog niet bekend met SEO, dan zal het in het begin niet evident zijn. Veel bezochte websites die niks met SEO gedaan hebben bestaan niet. SEO is essentieel om een kwalitatief goede website te maken. En een website waar uw doelgroep niet omheen kan, die bovendien ook nog eens makkelijker wordt opgepikt door zoekmachines is toch wat iedereen wil?!

Lees meer >

8. Drie manieren om je klant te bedanken op dag van de klant

Op zaterdag 30 september 2017 is het Dag van de Klant. Het ideale moment om je klant te bedanken of te verrassen en zo aan je klantenbinding te werken. Meer dan 100 000 Belgische ondernemers doen hieraan mee. Heb jij al iets voorzien voor jouw klanten? Hieronder enkele ideeën om hen eens in de bloemetjes te zetten.

Lees meer >

7. De impact van conflicten binnen teams, hoe een probleem een opportuniteit kan worden.

Een conflict binnen een team beperkt zich niet tot de betrokkenen alleen. De negatieve gevolgen van onopgeloste conflicten zijn voelbaar in alle elementen van teamsamenwerking.

Er zijn manieren om dergelijke conflicten als een oplossing te zien voor meer teameffectiviteit. : door er als team samen aan te werken, kom je uiteindelijk tot meer betrokkenheid, het durven opnemen van verantwoordelijkheden en het blijvend behalen van resultaten. Tot een gezond team in een gezonde werkomgeving dus.

Lees meer >

6. In 7 stappen naar een optimale klantbeleving

Bestaan loyale klanten nog? Gelooft u er nog in?

Bedrijven die hun klanten elke keer weer superervaringen bezorgen, zien hun klanten wél terugkomen. Meer nog: deze klanten maken vaak zelf reclame voor de merken waar ze van houden. Ze zijn merkambassadeursgeworden.
En wat helemaal geweldig is: potentiële klanten hechten meer geloof aan wat andere klanten zeggen dan aan wat het merk zelf verkondigt!

Lees meer >

5. In 4 stappen naar het ideale zoekwoord voor je blogartikel

Dat content marketing zijn waarden heeft, daarover gaan we het in dit blogartikel niet hebben. Daar is immers al genoeg over geschreven. De theorie achter steengoede content en blogartikels is één ding,  een belangrijker vraagstuk is: hoe begin je er praktisch aan? En hoe zorg je ervoor dat je content goed scoort? In 4 stappen ontdek je het antwoord.

Lees meer >

4. JDI Services helpt bedrijven klantgerichtheid waarmaken

JDI Services lanceert vandaag zijn Teamsights-website, met programma’s die focussen op persoonlijke en professionele ontwikkeling in bedrijven. Deze investering onderstreept het engagement van JDI Services om ondernemingen op pragmatische wijze bij te staan in het ontplooien van hun strategie.

Lees meer >

3. GDPR als basis voor je communicatiestrategie van 2018

In ons vorig blogbericht hebben we jullie geïnformeerd over wat een KMO over GDPR moet weten.

Daarin maakten we al duidelijk dat je je, zeker als KMO, niet op de kast hoeft laten te jagen door de omslachtige verplichtingen en regelgevingen. Maar… genoeg over het juridische aspect nu.

Lees meer >

2. Het nieuwe salesmanagement

De volledig klantgerichte organisatie waarin iedereen mee verkoopt is geen holistische holle frase, maar een filosofie die realiteit wordt. Meer nog, deze Sales 4.0 is de nieuwe norm. Een sales manager die zich nu alleen met zijn verkoopteam bezighoudt, mist de boot.

Lees meer >

1. Wat een KMO moet weten over GDPR

Global Data Protection Regulation, of GDPR is een Europese wetgeving die op 24 mei 2016 in werking is getreden. Het vervangt een verouderde Europese wetgeving uit 1995 met betrekking tot de bescherming van natuurlijke personen. Meer specifiek de verwerking en het vrije verkeer van de gegevens over deze natuurlijke personen, zoals bijvoorbeeld hun e-mailadres en postadres, maar evengoed financiële en medische gegevens en nog veel meer.

Betekent dit dat je nu halsbrekende toeren moet uithalen om helemaal klaar te zijn hiervoor? Neen, absoluut niet. Laat je vooral niet afschrikken door de wilde geruchten die je hier en daar in de wandelgangen opvangt. Is jouw onderneming klaar voor GDRP? Ontdek het met behulp van onze korte survey!

Lees meer >

2018-04-27T15:59:01+00:00