De impact van technologie op klanttevredenheid

In alle aspecten van ons leven, privé én professioneel, voelen we vandaag toepassingen van nieuwe technologiën. In tegenstelling tot wat we zouden denken, levert de digitale transformatie een belangrijke bijdrage tot méér menselijk en vooral warmer contact. Het zijn onzekere en volatiele tijden voor organisaties, maar ook voor mensen. Personalisering en accuraatheid scheppen dan warmte en vertrouwen – en laat daar nu net een grote rol zijn weggelegd voor het onthaal.

Nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken

De hospitality sector kent meer dan wie ook het belang van die eerste indruk. Het onthaal en alles wat daarbij komt kijken zijn dan ook essentiële elementen in de customer journey – de reis van de klant, wiens beleving van uw merk al start met aankomen op uw terrein.
Technologie voor werkgeluk
Maar in deze tijden van ‘war on talent’ is het aankomst- en vertrekmoment ook in de employee journey – de reis van de medewerker – zeer belangrijk! Fijn aankomen en veilig vertrekken draagt namelijk bij tot een aangenamere werkomgeving en dus tot het werkgeluk van uw medewerker én uw employer branding. Bovendien loopt uw medewerker ook in de kijker als ambassadeur van uw merk: 41% van consumenten hecht namelijk meer geloof aan wat een werknemer vertelt dan aan wat een CEO zegt**…
Warm welkom vertaald naar sociale media
Onze privé- en professionele wereld vermengen zich als het gaat over sociale media: elke post heeft tenslotte impact, of het nu is op vrienden en familie of op een lezer die informatie zoekt over een organisatie of product. Werkelijk élk moment van de customer journey wordt door bezoekers* namelijk naar ‘posts’ vertaald. En de inhoud daarvan is vaak gebaseerd op eerste indrukken.

2018-04-27T16:16:04+00:00