Een sterk merk bouw je NEVER EVER impulsief

Een merk is veel meer dan een logo. Een sterk merk creëer je op een strategische en gestructureerde manier zodat het onderscheidend genoeg is en absoluut relevant voor je doelgroep. Slaag je erin je producten, diensten en bedrijf als merk neer te zetten, realiseer je duurzame groei en brengt je investering maximaal op.

Een Brand Key oefening leidt snel tot een scherpe positionering. Dit gestructureerd stappenplan dwingt je alle krachten die je business beïnvloeden (klanten, concurrenten, jezelf) te bekijken in het licht van je merk en van wie je wil zijn. Via de Brand Key doorloop je heel aandachtig negen stappen die tot een onderscheidende en relevante positionering van je merk leiden.

Versterking van je onderscheidend vermogen

Aanvullend kan je je klanten en doelgroepen ook bevragen via een online survey. Dat zorgt voor extra inzichten die je helpen de positionering die je nastreeft te bekrachtigen. Je verfijnt bepaalde accenten en gaat na of je de behoeften van je klanten voldoende begrijpt. Een onduidelijke perceptie of interpretatie van zaken wordt op die manier snel verhelderd. Bovendien kan de mening van klanten gekozen pistes valideren.

Investeren in meerwaarde

Een merk bouw je dus nooit op een impulsieve snelle manier. Het is belangrijk voldoende tijd te nemen om strategisch en gestructureerd te reflecteren over je positionering. Betrek hierin best al je interne stakeholders om ervoor te zorgen dat de positionering gedragen wordt door je organisatie maar ook om een kritisch klankbord te hebben tijdens het denkproces. Wat wil je zijn voor wie en vooral waarom?

Voor iedereen realiseerbaar

Hiervoor heb je helemaal geen hoge budgetten nodig. Een minimale investering in tijd en reflectie zal je een duurzaam verhaal en nog veel meer rendement opleveren. De Brand Key helpt een visuele identiteit kiezen, en de meerwaarde van je merk consistent in alle communicatie (website, sociale media, print, drukwerk, enz) uitdragen.

Start nu al een blanco Brand Key in te vullen die je hier kunt downloaden, of laat je bijstaan bij die eerste stappen tijdens onze bootcamp “Bouw een winnend merk” op 17 oktober 2018.

Bootcamp: Bouw een winnend merk!


2018-09-06T15:00:03+00:00