Een sterke LinkedIn pagina voor een beter netwerk

Zelf al eens opgezocht wie die volgende afspraak nu is? Je eigen naam ooit gegoogeld? De kans is groot dat je op LinkedIn uitkomt. LinkedIn is de Facebook voor professionals en fungeert deels als virtueel visitekaartje.

Op LinkedIn wordt echter ook kennis gedeeld en expertise getoond, en vooral: LinkedIn brengt jouw netwerk in kaart. En het netwerk van jouw netwerk. Goede prospects of de juiste nieuwe personeelsleden vinden wordt dankzij effectieve LinkedIn-zoektools veel eenvoudiger en goedkoper.

Hoe je daarmee begint? Met een eigen sterke pagina.

De nummer 1-reden voor CEO’s, marketeers en verkopers om LinkedIn te gebruiken is dat het de juiste mensen in kaart brengt, en de connecties die je met hen hebt.

Hoe groter jouw eigen netwerk, hoe groter je bereik en aantal connecties. En hoe sterker jouw eigen pagina, hoe hoger je eigen Social Selling Index (SSI) en hoe hoger je in zoekresultaten opduikt. Daardoor kan je opnieuw interessantere connecties maken. Connecties die zorgen voor prospects, kandidaten en/of partners.

Om je SSI te verhogen, zijn de volgende elementen belangrijk:

  • Een volledig profiel met
    • foto: profielen met foto worden 11x vaker bekeken
    • sterke headline: schrijf een originele USP in plaats van de standaard functietitel over te nemen
    • CV: waarin de nadruk wordt gelegd op waardecreatie voor de klant, een drietal beschreven functies worden globaal gezien als voldoende beschouwd
  • Sterke content die aantoont dat je expert bent in jouw domein
    • met voorbeelden van realisaties in presentaties, foto’s, video’s, links of pdfs
    • een overzicht van de producten en oplossingen van jouw organisatie in slideshare
    • door markt-, product-, en andere kennis te delen in groepen of in updates
  • Endorsements/aanbevelingen en skills
    • vraag enkele van je beste contacten om een aanbeveling te schrijven en schrijf er zelf ook voor hen
    • duid een aantal skills aan die van toepassing zijn en steun de skills van jouw connecties.
  • Word lid van groepen – dit zijn de plekken waar echte relaties ontstaan en onderhouden worden
    • deel informatie waarvan je weet dat het jouw prospects aanspreekt omdat je zo toont dat hun succes ook voor jouw belangrijk is
    • neem deel aan discussies waar prospects of kandidaten in betrokken zijn

Tenslotte: maak van elk echt contact een ook een echte connectie op LinkedIn.

Zo groeit je netwerk en daarmee exponentieel de kans om de juiste prospects, kandidaten en partners te vinden.

2018-05-03T10:36:05+00:00