Ga voor een website die beter scoort in Google

Jouw website is een goudmijn voor Google. Tenminste, als je met het juiste gereedschap delft. JDI toont hoe het moet.

Jouw onderneming heeft een website. Dat kan niet anders in dit digitale tijdperk. Maar je kan een webstek hebben om te hebben, of … om extra omzet genereren. Een site die nieuwsgierige bezoekers transformeert in geïnteresseerde prospects – ja, zelfs in overtuigde klanten? Doen!

GRATIS checklist: ‘Basis tools om beter te scoren met je website’

Drie tips om van jouw website een goudmijn voor Google te maken

Ontdek hoe je van jouw website een goudmijn maakt. Houweel, lantaarn en helm mag je achterwege laten. Met deze drie elementen delf je wél succesvol: content, design en usability. Of in mensentaal: inhoud, ontwerp en gebruiksvriendelijkheid.

1. Boeiende inhoud

Content, dat is vandaag hét buzzword in marketingland. Wat betekent het? Inhoud. Als in: advies. Help jouw prospects vooruit met concrete tips. Zo profileer je je als betrouwbare expert, niet als commerciële praatjesmaker.

Hoe bied je overtuigende content?

  • Schrijf vanuit de lezer: verval niet in ‘wij doen dit en dat’, maar serveer hapklare voordelen.
  • Vermeld jouw USP: USP staat voor unique sellingpoint. Zeg waarin je je onderscheidt van jouw concurrenten.
  • Geef een CTA: vertel letterlijk wat je verlangt. Bijvoorbeeld ‘Schrijf je in op onze nieuwbrief’ of ‘Download onze tips & tricks’

2. Modern ontwerp

Overtuigende content slaat beter aan in een dito jasje. Te veel websites hijsen zich nog in een jaren 90-outfit. Weg professionaliteit, weg bezoekers. Er bestaan vandaag gratis tools zoals WordPress waarmee je snel een aantrekkelijke site bouwt. Heb je daar zelf tijd noch zin voor? Neem dan een webbouwer onder de arm.

3. Hoge gebruiksvriendelijkheid

Een site waarin een kat haar jongen niet vindt? Daarin is geen hond geïnteresseerd. De gebruiksvriendelijkheid van jouw onlinestek kan dus niet overschat worden. Zorg voor een logische structuur. Verliest jouw bezoeker toch zijn weg? Breng hem dan op het rechte pad met een duidelijke navigatie en een sterke zoekfunctie.

En dan nog dit… 🙂 Verleid Google

Hoe meer bezoekers op jouw site, hoe meer kansen om goud te delven. Maar hoe krijg je jouw prospects tot bij jou? Door in te zetten op SEO: search engine optimization. Steek webpagina’s zo in elkaar dat je bovenaan in Google verschijnt. Bijvoorbeeld door er voldoende keywords in te stoppen. Jouw marketeer weet daar meer over, spreek hem erover aan.

2018-04-26T11:55:31+00:00