GDPR als basis voor je communicatiestrategie van 2018

In ons vorig blogbericht hebben we jullie geïnformeerd over wat een KMO over GDPR moet weten.

Daarin maakten we al duidelijk dat je je, zeker als KMO, niet op de kast hoeft laten te jagen door de omslachtige verplichtingen en regelgevingen. Maar… genoeg over het juridische aspect nu. Hoe kan je GDPR gebruiken als basis voor je communicatiestrategie van 2018?

GDPR: Kwaliteit boven kwantiteit

Als ondernemers voor ondernemers ziet JDI namelijk tal van opportuniteiten in deze “verplichting”.

Aangezien je van al je contacten een bevestiging nodig hebt om hen te mogen informeren in de toekomst, kan je deze gelegenheid meteen ook aangrijpen om hen beter te leren kennen en je databases uit te kuisen en te optimaliseren. De kwaliteit van je contacten primeert immers op de kwantiteit.

Via een goed opgebouwde opt-in campagne kan je heel wat te weten komen over je contact.

Binnen GDPR is het van belang dat je steeds open, eerlijk en transparant communiceert met je contacten.

Breng je contacten dus op de hoogte dat je hen in de toekomst op regelmatige basis wil informeren over je aanbod, en waarom dit ook van belang kan zijn voor hen.

Segmentatie

Op die manier zal je je database, op een semiautomatische manier, kunnen kwalificeren en mappen op je buyer persona’s. Eens je weet welke contacten welke informatie wensen te ontvangen, kan je hen zeer gericht gaan informeren, inspireren, overtuigen en soms ook entertainen. Je contacten zullen na verloop van tijd uitkijken naar je communicaties en veel sneller open staan voor een conversatie. Zo help je vanuit marketing en communicatie je collega’s van sales een heel eind op weg in hun doelstellingen! Want zeg nu zelf: welk type communicatie ontvang je zelf het liefst? Algemene informatie, of informatie waarvan je telkens weer zegt:hier ben ik slimmer van geworden?

Start nu!

Wacht dus niet tot 25 mei 2018, en start hier nu mee! Zo leg je meteen de basis van je communicatiestrategie voor 2018. Hoe je dit opt-in bericht nu ideaal opbouwt is onmogelijk te standaardiseren. Iedere onderneming heeft immers specifieke kenmerken. Wil je dit graag vrijblijvend met onze communicatie specialisten bespreken?

Contacteer ons!
2018-04-27T16:10:47+00:00