JDI Services helpt bedrijven klantgerichtheid waarmaken

JDI Services lanceert vandaag zijn Teamsights-website, met programma’s die focussen op persoonlijke en professionele ontwikkeling in bedrijven. Deze investering onderstreept het engagement van JDI Services om ondernemingen op pragmatische wijze bij te staan in het ontplooien van hun strategie.

Ook vandaag bestaan ondernemingen nog steeds omdat mensen iets willen verkopen aan andere mensen. Menselijk gedrag en emoties zijn bijgevolg van cruciaal belang voor een succesvolle bedrijfsstrategie. Daarom stuurt JDI Services in eerste instantie aan op meer zelfinzicht en bewustzijn bij medewerkers: dat vergroot immers de teameffectiviteit en zo komt men tot natuurlijk leiderschap en het uitbouwen van duurzame relaties met klanten.

Klantgerichtheid
Luc Van Utterbeeck, zaakvoerder JDI Services, legt uit waarom ondernemingen baat hebben bij een werkinstrument als Insights, een cruciaal deel van Teamsights: “Ik ben ervan overtuigd dat de groei van een bedrijf niet meer uitsluitend de verantwoordelijkheid is van het sales en marketing team. Vandaag ligt groei in handen van het ganse bedrijf. Elke werknemer – van de receptioniste tot technieker op de baan – moet goed beseffen dat de klant steeds centraal staat. Alleen als al die neuzen in dezelfde richting wijzen, kan het groeipotentieel van een bedrijf optimaal worden benut.”

Verbinding maken
Eén van de belangrijke elementen in dat proces is om vanuit zelfbewustzijn beter connectie te maken met elkaar en met klanten. Dat is waar Teamsights over gaat. Karine Van Oosten, motivatiecoach en verantwoordelijke Teamsights: “De sterkte van Teamsights is de unieke combinatie van het beproefde leersysteem Insights aangevuld met onze sterke klantgerichte insteek. Als je je eigen gedragsvoorkeuren kent, en die van een ander (h)erkent, kan je namelijk sneller verbinding maken met elkaar. Eens er vertrouwen is tussen mensen, kunnen teamleden elkaar uitdagen en samen strategieën ontwikkelen om zo betere resultaten te bereiken.” Het spreekt voor zich dat deze aanpak niet alleen intern nuttig is, maar ook de volledige organisatorische klantgerichtheid versterkt.

Ondernemer voor ondernemers
Met deze investering onderstreept JDI Services zijn ambitie om te ondernemen voor ondernemers. Luc Van Utterbeeck: “Voor de lancering van Teamsights hebben we mensen aangetrokken en middelen vrijgemaakt. Wij zijn ervan overtuigd dat de klantgerichtheid van een volledige organisatie de onderscheidende factor zal worden voor onze klanten. Om die aanpak nog verder te ondersteunen zullen we voor het einde van het jaar nog bijkomende investeringen doen.”

 

Meer weten? Mail me gerust op luc@jdi.be

Luc Van Utterbeeck

 

In de pers verschenen:

KMO Insider: JDI Services helpt bedrijven klantgerichtheid waarmaken

DVO: JDI Services lanceert Teamsights-Website

2018-04-26T13:25:57+00:00