Creëer inzichten in uw klanten door een klantentevredenheids-onderzoek en marktanalyse ineen

Het zijn niet enkel meer het beste product, de laagste prijs of de beste klantgerichte service op zich die tellen. Het gaat om een combinatie van deze drie – en sterker nog – over het gevoel, de ervaring, die een klant heeft met het ganse bedrijf en met elke individuele medewerker.

Vele bedrijven zitten in de dagelijkse operationele flow en weten niet wat klanten nu echt van hen vinden, of deze klant een ambassadeur van het merk is. Terwijl het net superbelangrijk is te weten wat uw klant van uw bedrijf of product vindt om hem nog beter te kunnen helpen en de hele organisatie (nog) klantgerichter te maken.

Hoe kan ik mijn klanten écht leren kennen?

JDI Services werkt op een pragmatische manier samen met u een klantentevredenheidsonderzoek uit, waarin de Net Promotor Score een cruciaal element is. Dat is een eenvoudig instrument om klantenloyaliteit te meten en bijgevolg een indicatie te krijgen van het groeipotentieel van uw bedrijf of product. Bijkomend vinden we het belangrijk om nabije toekomstige verwachtingen van uw klanten in kaart te brengen.

Wat onderscheid onze aanpak?

  • We werken op een pragmatische en flexibele manier, in continu overleg, met regelmatige updates over de status en eventuele bijsturingen.
  • Naast de foto van vandaag of het nabije verleden brengen we zo ook inzichten in wat klanten de volgende 2 jaar van u verwachten.
  • Niet enkel een presentatie van de resultaten en inzichten maar effectieve handvatten om de inzichten om te zetten naar quick wins en strategische aanpak om de klantgerichtheid te optimaliseren.
  • Door onze expertise in verschillende domeinen kunnen wij zowel op strategisch, sales en marcom als customer excellence vlak de inzichten interpreteren en een aanpak adviseren en (eventueel in een latere fase) uitvoeren. Met andere woorden: niet louter onderzoek op zich maar effectieve strategische verbeteringstrajecten zijn mogelijk.

Wij werken volgens een 5 stappenplan:

  • Stap 1: Doelstellingen en opzet van de enquête bepalen
  • Stap 2: Enquête uitwerken, indien nodig vertaling
  • Stap 3: Enquête uitsturen en verwerken
  • Stap 4: Resultaatanalyse en aanbevelingen
  • Stap 5: Presentatie van de resultaten en pragmatische aanbevelingen voor aanpak voor verbeteringen.
  • Optioneel stap 6: Uitwerken strategisch verbetertraject op basis van de resultaten.

Wat houdt het concreet in?

  • Klantentevredenheidsenquête met NPS (Net Promotor Score)
  • Analyse en presentatie
  • Optioneel: uitwerken strategisch verbetertraject
  • Krijg via KMO portefeuille tot 40% terugbetaald!

Vragen? Aarzel niet om me te contacteren via: sofie@jdi.be

Sofie Vanderhaeghe

2018-04-27T16:15:31+00:00