Minder prospectie, meer succes

De nummer 1 aanpak om leads te genereren

Dat het verkoopproces de afgelopen 10 jaar veranderd is, wist je ongetwijfeld al. Maar dat vandaag 92% van de kopers hun keuzeproces op het internet start? En dat 75% van hen hun leverancier online kiest? Geen wonder dat verkopers moe worden van koude prospectie en ontgoocheld terugkeren als ze wildweg de baan op gaan. Tijd om het over een andere boeg te gooien en succesvol te worden in prospectie.

Vandaag informeren klanten zich op voorhand over wat ze willen. Ben je geïnspireerd of zit je met een vraag? Google is je redding. Dit geldt niet alleen voor consumenten, maar ook in professionele omgevingen. Klanten informeren zich eerst online. Een verkoper die dan kan bellen naar een qualified lead – een prospect die als ‘geïnteresseerd’ werd gelabeld – diens werk is 50% lichter.

Kortere salescycli

Je kan vandaag alle online zoekacties capteren van mogelijke leads. Je kan zien wie wat opzoekt en je kunt de interessante profielen activeren door boeiende informatie aan te bieden. Op het juiste moment komt sales dan in actie : al wat de prospect dan namelijk nog nodig heeft is een moment van persoonlijk contact, advies van een expert zodat de juiste offerte kan gemaakt worden.

Op deze manier bespaar je heel wat tijd en moeite voor je verkopers : de voorbereidende fase van informatie verschaffen, lead nurturing en de klant begeleiden is tenslotte al gebeurd. Zo ga je in contact komen met de klant op het moment waar je echt nog een verschil kan maken, als expert en beantwoordend aan zijn persoonlijke behoefte.

Marketing & Sales in plaats van Marketing vs Sales

Zo een vlot verloop is echter pas mogelijk als marketing en sales beschouwd worden als één geheel. Dan kan je de 3 sales strategieën tesamen uitwerken: het vinden van nieuwe klanten door middel van thought leadership en automated flows; up- en crossselling bij bestaande klanten dankzij precieze data analyse; en het activeren van goede klanten als ambassadeurs voor je merk, zodat die weer nieuwe leads kunnen inspireren.

Laat je inspireren op onze JDI Groei Bootcamp “Prospecteer Makkelijker en Succesvoller”.

Lees meer over de Bootcamp

 

2018-08-14T11:45:04+00:00