SMS marketing is een waardevolle tool voor meer websitebezoekers

De SMS viert zijn 25ste verjaardag!

Op 3 december 1992 verstuurde Neil Papworth de allereerste SMS met daarin “Vrolijke kerst”. Nu 25 jaar later, is SMS nog altijd ‘alive and kicking’. En hoe!

SMS marketing werkt ook bij kleine ondernemingen en KMO’s

SMS marketing is dan wel geen nieuwigheid meer. Toch is het vaak een onderschatte manier van communicatie. Doorgaans wordt het vooral gebruikt door de grote bedrijven die op die manier zeer direct met klanten communiceren. Denk maar aan Orange, b-post, Zalando,… Zij gebruiken deze vorm van communicatie om in directe lijn de klant te informeren. En ook kleinere ondernemingen en KMO’s kunnen hier nuttig gebruik van maken. Een nieuwigheid te delen, een productupdate die interessant is voor je klant, een event dat je organiseert,… er zijn tal van gelegenheden waarbij SMS marketing inzetbaar is.

Voordelen van SMS marketing

Meer website bezoekers. Dat wil toch iedereen. En vaak gebruiken we daarvoor altijd de standaard kanalen om traffic te genereren. Social media, e-mailcampagnes, blogposts die zorgen voor zoekverkeer,… en daarbij wordt SMS marketing vaak over het hoofd gezien. SMS marketing kan in het verhogen van website bezoekers een belangrijke rol spelen. Je bereikt je doelpubliek rechtstreeks en dus liggen het openingspercentage en het aantal contacten die doorklikken vaak hoger dan bij andere kanalen. Afhankelijk van de boodschap die je brengt dus zeker eens te overwegen.

De belangrijkste momenten in de geschiedenis van 25 jaar SMS:

2018-04-26T10:48:08+00:00