Upgrade van Sales 3.0 naar 4.0

Vroeger waren strategie en verkoop de uithangborden van een organisatie. Vandaag is de strategie de basis en zorgt Sales 3.0 dankzij de integratie van marketing, verkoop en communicatie voor een juiste aanpak van social selling. In de toekomst staat de klantbeleving echter centraal. Daarom streeft JDI nu al naar een vereenzelviging van het commerciële met heel de organisatie.

Om heel de organisatie en alle medewerkers volledig klantgericht te laten werken passen we het Customer Excellence-model toe. Daarin gaan organisaties niet meer puur voor product leadership, operationele uitmuntendheid of customer intimacy. JDI gelooft namelijk dat je pas waarde schept voor je klanten als alle drie optimaal ingevuld worden én de hele organisatie commercieel meedenkt en volledig klantgericht werkt.

JDI Customer Excellence focust daarom op drie pijlers:

Het Ambassadeursprogramma creëert impact. Impact als organisatie op de klant en personeel, maar ook omgekeerd: personeel én klanten hebben invloed op elkaar en worden idealiter medemerkers – of ambassadeurs van uw organisatie.

De visie van Teamsights is dat je pas de juiste dingen kunt doen als je de boodschap juist kunt vertalen naar klanten en collega’s. Daarvoor moet je interpersoonlijke connecties maken, zowel intern als extern. Goede connecties zorgen voor beter begrip, voor effectiever werken en dus meer resultaat.

De Customer Journey onderzoekt tenslotte alle mogelijk contactmogelijkheden met klanten. Wanneer en hoe je best de connectie maakt, en welke opportuniteiten telkens het best benut worden. Zo draagt ook het procesmatige bij tot meer omzet.

2018-04-27T16:22:28+00:00