Weten wie jouw website bezoekers zijn met deze 3 tips

Interessante gegevens van jouw website bezoekers? Zó krijg je ze in de schoot geworpen.

Op jouw website gooi je content te grabbel voor Jan en alleman. Gratis en voor niets. In de hoop dat je daarmee prospects converteert in klanten. Dat is de filosofie achter content marketing. Maar je wil weten wie je over de vloer krijgt. Wie zijn jouw website bezoekers?

Drie slimme manieren om je website bezoekers te ontmaskeren.

1. Laat pop-ups verschijnen

1994: het geboortejaar van de pop-up. Liefst 23 jaar later bewijst dat venstertje nog altijd zijn nut in internetmarketing. Promoot daarin jouw activiteiten, zoals je nieuwsbrief of event. Jouw bezoeker loopt er helemaal warm voor en wil zich inschrijven. Dat kan. Het enige wat hij daarvoor hoeft te doen? Dat is – je raadt het al – zijn mailadres doorspelen.

Onze pop-up al gezien om in te schrijven op onze nieuwsbrief? Ga ervoor en blijf op de hoogte van onze meest recente blogartikels.

2. Maak contentoffers exclusief voor website bezoekers die hun gegevens achterlaten

Als marketeer ontwikkelde je misschien al sterke contentoffers. Denk aan een e-book, infographic of tips & tricks. Geef je die zomaar te geef? Dat is nobel, maar met nobelheid ontfutsel je geen interessante marketingdata. De oplossing ligt voor de hand: vraag enkele persoonlijke gegevens in ruil voor een contentaanbod.

Schroom om iets te vragen? Hoeft niet! De consument van vandaag weet hoe de wereld in elkaar zit: voor wat, hoort wat. Bovendien geef je hem iets exclusiefs, waardoor hij zich speciaal voelt. Straks is hij je nog dankbaar.

3. Werk met landingspagina’s

Wat dacht je ervan om jouw (campagne)site niet zomaar open te stellen? Geef je website bezoekers pas toegang nadat hij zijn gegevens heeft doorgespeeld. Met andere woorden: laat hem eerst landen op een … landingspagina. Daar beslist hij zelf of hij verder wil. Tip: verspreid voldoende links naar die pagina, bijvoorbeeld via al jouw sociale media.

Deze willen we je niet onthouden: Pay with a Tweet. Hier vraag je geen identificatiegegevens, maar … een tweet, of om een facebook bericht te delen. Post de bezoeker iets over jou op zijn social media-account en vergroot hij zo jouw naamsbekendheid? Dan krijgt hij jouw content in ruil. Van een mooie deal gesproken.

Ook beginnen met content marketing?

Download onze infographic: Starten met content marketing in 6 stappen

2018-04-26T11:55:15+00:00