Communicatiestrategie2019-06-26T13:21:02+00:00

Communicatie | Communicatiestrategie
Hoe je communicatie je verkoop en strategische objectieven ondersteunt

Communicatie | Communicatiestrategie
Hoe je communicatie je verkoop en strategische objectieven ondersteunt

In je bedrijfsstrategie leg je je doelen vast, bepaal je je positionering, identiteit en doelgroepen en teken je de weg er naartoe uit. Zo leg je het fundament voor een doelgerichte communicatiestrategie. En die heb je nodig want hij levert je volgende zaken op:

  • Duidelijkheid, overzicht en een timing omtrent concrete acties en communicatie 

  • Een logische opbouw van de ganse communicatie flow en opbouw, rekening houdend met de verschillende fasen van de customer journey. 

  • Spreiding van je communicatie over de verschillende kanalen die voor jou relevant zijn.

  • JDI kan je helpen met de volledige waaier van verkoop binnen een onderneming, gaande van sales/marketing/branding/website/social media tot organisatie/management. Je moet je niet telkens tot een andere leverancier wenden, zijn coördineren en stroomlijnen het hele verhaal.

    Jurgen Jackers, Partner, Finvision

  • JDI ondersteunt ons al jaren met alle vormen van communicatie naar klanten. Altijd kort op de bal, gericht op resultaat en steeds met vernieuwende inzichten waar we zelf niet aan dachten. De medewerkers van JDI hebben zeer variabele skills waardoor we eigenlijk voor zowat alles op hen rekenen. En het zijn fijne toffe mensen om mee samen te werken.

    Liesbeth Huysmans, Zaakvoerder, LISS

  • JDI heeft de marketing voor Stoopen & Meeûs in goede banen geleid tot de komst van een intern marketing coördinator. Door hun vlotte communicatie en kennis van zaken hebben zij ervoor gezorgd dat Stoopen & Meeûs een plaats kreeg in de markt met een nieuwe huisstijl, de ontwikkeling van een website, productlanceringen,… Een aangename samenwerking waar we met veel plezier aan terugdenken!

    Erik Van Heuven (vennoot en CEO) en Marleen Demeyer (CEO), Stoopen & Meeûs

  • Bijzonder professionele mensen die streven naar een optimaal resultaat vanuit hun vakbekwaamheid.

    Gert Mertens & Koen Martens, Zaakvoerders, Ecohuis

Op basis van je communicatiestrategie stel je een plan op in functie van je doelen. Wat je wil bereiken op korte en op (middel)lange termijn: naamsbekendheid, imago, meer klanten, meer verkoop, gedreven medewerkers, … We leven in een vraageconomie dus hou steeds goed voor ogen dat je klant én je medewerkers centraal staan. Ook je employer branding wordt ondersteund door de juiste communicatie.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

1
We werken (mee) een communicatiestrategie en -plan uit.
2
Aan de hand van dashboards en surveys meten we de resultaten en sturen bij waar nodig om je doelen te behalen.
3
We zorgen voor kwalitatieve leads en hogere conversie.

Hoe wij jouw communicatie doen groeien!

Onderneem met ondernemers – met name voor je communicatie

Christophe De Poorter
Christophe De Poorter
Jolijn Vannuffelen
Jolijn Vannuffelen
Jilles Sel
Jilles Sel
Dimitri Kappos
Dimitri Kappos

We helpen deze bedrijven nu al om te groeien