
Communicatie | Communicatiestrategie
Hoe je communicatie je verkoop en strategische objectieven ondersteunt
Hoe je communicatie je verkoop en strategische objectieven ondersteunt

Communicatie | Communicatiestrategie
Hoe je communicatie je verkoop en strategische objectieven ondersteunt
Hoe je communicatie je verkoop en strategische objectieven ondersteunt
In je bedrijfsstrategie leg je je doelen vast, bepaal je je positionering, identiteit en doelgroepen en teken je de weg er naartoe uit. Zo leg je het fundament voor een doelgerichte communicatiestrategie. En die heb je nodig want hij levert je volgende zaken op:
Duidelijkheid, overzicht en een timing omtrent concrete acties en communicatie
Een logische opbouw van de ganse communicatie flow en opbouw, rekening houdend met de verschillende fasen van de customer journey.
Spreiding van je communicatie over de verschillende kanalen die voor jou relevant zijn.
Op basis van je communicatiestrategie stel je een plan op in functie van je doelen. Wat je wil bereiken op korte en op (middel)lange termijn: naamsbekendheid, imago, meer klanten, meer verkoop, gedreven medewerkers, … We leven in een vraageconomie dus hou steeds goed voor ogen dat je klant én je medewerkers centraal staan. Ook je employer branding wordt ondersteund door de juiste communicatie.
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Hoe wij jouw communicatie doen groeien!
GDPR aan de basis van een groeitraject in mijn onderneming
De eerste vraag die bij de meeste ondernemers opkomt is de meest logische vraag: “Is GDPR van toepassing op mijn onderneming?”. Het antwoord is zeer waarschijnlijk JA! Iedereen die gegevens bijhoudt van natuurlijke personen in [...]
8 tips om je pagina te beschermen tegen het nieuwe Facebook algoritme
Midden januari kondigde Mark Zuckerberg aan dat de newsfeed van Facebook volledig zal veranderen. Door het nieuwe Facebook algoritme zal je vanaf nu meer berichten van vrienden en familie te zien krijgen en minder berichten [...]
SMS marketing is een waardevolle tool voor meer websitebezoekers
De SMS viert zijn 25ste verjaardag! Op 3 december 1992 verstuurde Neil Papworth de allereerste SMS met daarin "Vrolijke kerst". Nu 25 jaar later, is SMS nog altijd ‘alive and kicking’. En hoe! SMS marketing [...]
Wereldboekendag: 12 boeken voor en door ondernemers
Op Wereldboekendag verzamelen wij onze favoriete boeken door en voor ondernemers in de vakgebieden Marketing, Communicatie, Sales, Strategie, Talent & Organisatie en Customer Excellence. […]