
Communicatie | Grafische vormgeving
Hoe je je content emotioneel overbrengt zodat deze aanspreekt
Hoe je je content emotioneel overbrengt zodat deze aanspreekt

Communicatie | Grafische vormgeving
Hoe je je content emotioneel overbrengt zodat deze aanspreekt
Hoe je je content emotioneel overbrengt zodat deze aanspreekt
Wat mensen écht aanspreekt is de emotionele lading van je communicatie. En die emotionele lading breng je voor een groot deel over door de grafische vormgeving. Dat is wat het verschil maakt tussen twee schijnbaar vergelijkbare communicatieacties:
Lay-out trekt de aandacht van je doelpubliek
De vormgeving bepaalt het gevoel dat men krijgt bij je communicatie
Aanvullend geef je je (toekomstige) klanten en collega’s de rationele argumenten om voor jou te kiezen.
Content is ‘king’, vormgeving is ‘queen’. Achter elke grote man staat nu eenmaal een (nog grotere) vrouw. Content en vormgeving versterken elkaar. Rationele boodschappen krijgen een emotionele lading die mensen raakt. Pas dan trek je aandacht en wek je interesse. Die emotionele elementen zitten in de vorm, de kleuren en het beeldmateriaal.
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Hoe wij jouw communicatie doen groeien!
GDPR aan de basis van een groeitraject in mijn onderneming
De eerste vraag die bij de meeste ondernemers opkomt is de meest logische vraag: “Is GDPR van toepassing op mijn onderneming?”. Het antwoord is zeer waarschijnlijk JA! Iedereen die gegevens bijhoudt van natuurlijke personen in [...]
Wereldboekendag: 12 boeken voor en door ondernemers
Op Wereldboekendag verzamelen wij onze favoriete boeken door en voor ondernemers in de vakgebieden Marketing, Communicatie, Sales, Strategie, Talent & Organisatie en Customer Excellence. […]
8 tips om je pagina te beschermen tegen het nieuwe Facebook algoritme
Midden januari kondigde Mark Zuckerberg aan dat de newsfeed van Facebook volledig zal veranderen. Door het nieuwe Facebook algoritme zal je vanaf nu meer berichten van vrienden en familie te zien krijgen en minder berichten [...]
SMS marketing is een waardevolle tool voor meer websitebezoekers
De SMS viert zijn 25ste verjaardag! Op 3 december 1992 verstuurde Neil Papworth de allereerste SMS met daarin "Vrolijke kerst". Nu 25 jaar later, is SMS nog altijd ‘alive and kicking’. En hoe! SMS marketing [...]