Social selling2019-11-06T12:44:51+00:00

Social media  | Social selling
Hoe je meer verkoop genereert dankzij social media

Social media  | Social selling
Hoe je meer verkoop genereert dankzij social media

Je kan social selling zien als netwerken, maar dan via social media. Je gaat op zoek naar relevante connecties om een langdurige vertrouwensrelatie mee op te bouwen. Effectieve prospectie begint bij het selecteren van de kanalen waar je doelgroep zich bevindt. Een succesvolle social selling strategie is gebaseerd op:

  • Outbound prospecting: info verzamelen over je doelgroep.

  • Inbound marketing: leads worden aangetrokken a.h.v. relevante content en vervolgens wordt er een langdurige relatie met deze leads opgebouwd. 

  • JDI kan je helpen met de volledige waaier van verkoop binnen een onderneming, gaande van sales/marketing/branding/website/social media tot organisatie/management. Je moet je niet telkens tot een andere leverancier wenden, zij coördineren en stroomlijnen het hele verhaal.

    Jurgen Jackers, Partner, Finvision

  • JDI ondersteunt ons al jaren met alle vormen van communicatie naar klanten. Altijd kort op de bal, gericht op resultaat en steeds met vernieuwende inzichten waar we zelf niet aan dachten. De medewerkers van JDI hebben zeer variabele skills waardoor we eigenlijk voor zowat alles op hen rekenen. En het zijn fijne toffe mensen om mee samen te werken.

    Liesbeth Huysmans, Zaakvoerder, LISS

  • JDI heeft de marketing voor Stoopen & Meeûs in goede banen geleid tot de komst van een intern marketing coördinator. Door hun vlotte communicatie en kennis van zaken hebben zij ervoor gezorgd dat Stoopen & Meeûs een plaats kreeg in de markt met een nieuwe huisstijl, de ontwikkeling van een website, productlanceringen,… Een aangename samenwerking waar we met veel plezier aan terugdenken!

    Erik Van Heuven (vennoot en CEO) en Marleen Demeyer (CEO), Stoopen & Meeûs

  • Bijzonder professionele mensen die streven naar een optimaal resultaat vanuit hun vakbekwaamheid.

    Gert Mertens & Koen Martens, Zaakvoerders, Ecohuis

Om je prestaties m.b.t. social selling te meten bestaan er tools met een geïntegreerd SSI (social selling index) dashboard. De juiste metingen zijn gebaseerd op de drie C’s van online sales: collecting – connecting – converting. Hoe wij jou kunnen helpen?

Met de vier elementen van social selling!

1
Het creëren van een professioneel merk.
2
Focus op de juiste prospects.
3
Verbinding maken via relevante inzichten.
4
Vertrouwde relaties bouwen.

Hoe wij jouw social selling doen groeien!

Onderneem met ondernemers – met name voor je social selling

Luc Van Utterbeeck
Luc Van Utterbeeck
Patrick Desaeyer
Patrick Desaeyer

We helpen deze bedrijven nu al om te groeien