Test sales 3 2018-01-31T22:33:07+00:00

Hoe optimaliseer je je verkoopapparaat?

De markt verandert snel. Nieuwe concurrenten steken de kop op. Klanten zijn veeleisender geworden, en hebben zich al geïnformeerd voor ze bij jou komen aankloppen. Je verwacht veel van je verkopers, maar er is veel verloop en ze zijn minder gemotiveerd dan vroeger. De sales manager moet meer dan ooit een coach zijn, maar hoe pak je dat aan?

JDI staat je bij met raad en daad!

Hoe maak ik heel mijn organisatie klantgericht?

Hoe stem ik marketing, communicatie en sales op mekaar af? Meer nog: hoe zorg ik dat heel mijn organisatie klantgericht is?

Hoe breng ik mijn producten op de markt?

Van de segmentatie van mijn potentiële klanten tot de formulering van een aanbod op hun maat. Van verkoopkanaal tot prijzenstrategie. Hoe leg ik de link van mijn strategisch plan naar mijn markt?

Hoe zet ik een efficiënte dagdagelijkse organisatie op?

Van de coaching van mijn verkopers tot het zorgen voor de juiste opleiding. Van een krachtige offerte-template tot een efficiënt proces voor de opvolging van leads. Hoe zet ik een efficiënte en doelgerichte dagdagelijkse organisatie op?

Hoe beheer ik het hele salesgebeuren op een krachtige manier?

Van het maken van het salesplan tot het implementeren van de juiste ondersteunende tools. Van het vinden van de juiste verkopers tot het coachen van het sales team en/of de sales manager. Een krachtig sales management maakt het verschil voor uw bedrijf!

Onderneem met ondernemers – ook voor je sales

Van de dagdagelijkse organisatie tot het inspelen op de snel veranderende markt: hoe zet ik een krachtige verkooporganisatie op?

Hoe maak ik heel mijn organisatie klantgericht? De integratie van communicatie, marketing en verkoop lijkt evident maar is vaak een hele uitdaging. En wat als je met onze ondersteuning je hele organisatie klantgerichter kan maken? Dan maak je van de vele uitdagingen van vandaag opportuniteiten, met:

  • Een commercieel denkende organisatie
  • Coachende en leidende managers
  • Inzicht in je klanten en markt.

Sales 4.0: Hoe krijg ik een geïntegreerde, klantgerichte organisatie?

Vele organisaties worstelen met het sales/marketing-schisma. In de uitdagende en onzekere markt van vandaag, is het enige wat zin heeft een geïntegreerde organisatie. Waarbij iedereen die de telefoon opneemt een klantgerichte attitude heeft.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

  • We hebben een hele methodologie om tot een klantgerichte organisatie te komen;
  • We helpen je sales manager te evolueren van brandweerman naar krachtige sales coach;
  • We vormen een klankbord voor de vertaling van je strategisch plan naar je organisatie.

Hoe bouw je de brug van je organisatie naar je markt? Dan begin je bij het omschrijven van je markt en klanten. Aan wie wil je verkopen? En hoe breng je je producten/diensten bij deze klanten, met inbegrip van:

  • De vertaling van je strategisch plan naar een concreet verkoopplan
  • De definitie van de verschillende klantenprofielen waar je op mikt
  • De bepaling van je prijzenstrategie.

Commerciële strategie en management: hoe vertaal ik waar ik naartoe wil in een concrete sales strategie?

Eens je je strategisch plan bepaald hebt, begint het pas. Hoe ga je dit vertalen in een aanbod met een prijskaartje dat klanten verleidt? En welke klanten wil je hebben?

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

  • We hebben een 5-stappenplan om van doelstellingen tot actieplan en roadmap te komen
  • We vormen je klankbord voor een aanbod dat past binnen de snel evoluerende markt van vandaag
  • We stellen onze ruime ervaring ter beschikking om je verkoopkanalen te optimaliseren.

Heb je een goed geoliede verkooporganisatie? Zowel qua sales team als in de uitvoering? Een aspect dat vaak onderschat wordt is de praktische organisatie van de dagelijkse bezigheden van je verkopers. Dat begint bij een correcte verhouding vast loon versus commissie en een stimulerend bonussysteem. Maar ook het bijhouden van hun tijdsbesteding, en of en hoe ze een accountplan maken bijvoorbeeld, heeft impact op hun en dus ook jouw slagkracht.

De drie voorwaarden voor vlotlopende sales operations:

  • – De juiste verkopers met de juiste opleiding en coaching
  • – Een goed draaiende backoffice met de nodige tools
  • – De vlotte organisatie van de dagelijkse realiteit van de sales.

Commerciële strategie en management: hoe vertaal ik waar ik naartoe wil in een concrete sales strategie?

Eens je je strategisch plan bepaald hebt, begint het pas. Hoe ga je dit vertalen in een aanbod met een prijskaartje dat klanten verleidt? En welke klanten wil je hebben?

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

  • We hebben een 5-stappenplan om van doelstellingen tot actieplan en roadmap te komen
  • We vormen je klankbord voor een aanbod dat past binnen de snel evoluerende markt van vandaag
  • We stellen onze ruime ervaring ter beschikking om je verkoopkanalen te optimaliseren.

Heeft u soms het gevoel dat uw sales met de verkeerde zaken bezig zijn? Dat ze reactief zijn eerder dan proactief? Dat er tijd verloren wordt en de kostbare leads onvoldoende worden opgevolgd?

De drie gouden regels van een succesvol sales management:

  • Een evenwichtig salesplan
  • Een gestructureerd salesproces en de juiste softwaretools
  • De juiste coaching van je verkopers.

Sales management & coaching: Hoe beheer ik het hele sales-gebeuren op een krachtige manier?

Een goed salesplan voorziet in het ontwikkelen van de business bij bestaande klanten én bij nieuwe klanten. Verder is het belangrijk dat de sales hun tijd besteden aan de juiste zaken. Dit impliceert dat ze goed ondersteund worden door een CRM en andere sales tools.

Maar een goede verkoop begint bij de juiste man/vrouw met de juiste training op de juiste plaats. Wat kunnen wij in dat kader voor jou betekenen?

  • We zorgen voor sales management ad interim
  • We helpen je een sales manager te zoeken en aan te werven
  • We coachen je sales manager om tot optimale resultaten te komen.