Content marketing2019-06-25T16:32:44+00:00

Marketing | Content marketing
Hoe trek je specifieke doelgroep(en) aan via je website?

Marketing | Content marketing
Hoe trek je specifieke doelgroep(en) aan via je website?

We leven momenteel in een vraageconomie. Het tijdperk van aanbodeconomie is voorbijgestreefd. Wil je groeien, dan kan je niet anders dan je hele bedrijfsvoering hieraan aan te passen. De klant is, mede door de digitalisering, veel beter geïnformeerd. Hij inspireert zichzelf door online informatie op te zoeken en laat zich inspireren. Enkel een ‘customer centricity’ aanpak creëert vraag vanuit de markt en daarin speelt content marketing een belangrijke rol.

  • Creëer relevante content om specifieke doelgroepen te informeren omtrent een vraag, behoefte of wens

  • Bouw een communicatie funnel doorheen de verschillende fasen van de customer journey 

  • Zo breng je meer kwalitatieve leads binnen

  • Verhoog je online vindbaarheid door organisch hoger te scoren in Google. Zo trek je meer bezoekers naar je website, hetgeen een hogere conversie en meer verkoop oplevert. 

  • JDI heeft de marketing voor Stoopen & Meeûs in goede banen geleid tot de komst van een intern marketing coördinator. Door hun vlotte communicatie en kennis van zaken hebben zij ervoor gezorgd dat Stoopen & Meeûs een plaats kreeg in de markt met een nieuwe huisstijl, de ontwikkeling van een website, productlanceringen,… Een aangename samenwerking waar we met veel plezier aan terugdenken!

    Erik Van Heuven (vennoot en CEO) en Marleen Demeyer (CEO), Stoopen & Meeûs

  • Op gebied van marketing werken we nauw samen met JDI. Door hun ruime kijk op marketing slaagt JDI erin om ons te prikkelen met nieuwe inzichten en bovendien worden we ook ondersteund om deze uit te werken. De laatste 2 jaren heeft een versterkte marketingaanpak ondermeer gezorgd voor een aanzienlijke groei in webshop verkopen.

    Sven Machielsen & Ann Van Oirschot, Zaakvoerders, Van Oirschot

  • Bijzonder professionele mensen die streven naar een optimaal resultaat vanuit hun vakbekwaamheid.

    Gert Mertens & Koen Martens, Zaakvoerders, Ecohuis

  • JDI kan je helpen met de volledige waaier van verkoop binnen een onderneming, gaande van sales/marketing/branding/website/social media tot organisatie/management. Je moet je niet telkens tot een andere leverancier wenden, zijn coördineren en stroomlijnen het hele verhaal.

    Jurgen Jackers, Partner, Finvision

  • Na de lancering van de nieuwe website en inbound marketing initiatieven kregen we snel nieuwe klanten die ook direct mee waren in ons verhaal. Dankzij de KMO-portefeuille en de expertise van JDI was onze investering op 6 maanden terugbetaald.

    Tom Verluyten, Eigenaar, Take 5

  • ADMOS is altijd een klantgerichte organisatie geweest. En de samenwerking met JDI heeft dat nog versterkt. Gaande van een unieke storytelling, een creatieve combinatie van marketing en sales, structuur brengen in onze sales operations en tools, coaching en aanwerving van medewerkers, tot klankbord voor mij als CEO, met de ondernemers van JDI zijn we nog succesvoller geworden.

    Anthony Shaikh, CEO, ADMOS

Mensen zoeken informatie op om zich grondig te informeren en inspireren. In welke fase van de customer journey men zit kan je achterhalen door een zoekwoorden analyse. Deze biedt een schat aan informatie en een basis voor relevante content. En dit voor specifieke doelgroepen, als antwoord op specifieke vragen, problemen of uitdagingen. Relevante content leidt geïnteresseerden naar de juiste pagina op je website.  Met een gepaste ‘call to action’ neem je hen mee in je verdere communicatie funnel . Hoe verder men hierin meegaat, hoe kwalitatiever de lead en hoe hoger de kans op conversie en verkoop.

Wat kunnen wij hierbij voor jou betekenen?

1
We schrijven het fundament: je ‘buyer persona’ die specifiek op zoek is naar informatie m.b.t. een probleem, uitdaging of behoefte.
2
We voeren een zoekwoorden analyse uit, die onthult op welk probleem men een oplossing zoekt binnen een specifieke fase van de customer journey.
3
We brengen structuur en overzicht in je communicatie aan de hand van een content kalender.
4
We voegen landingspagina’s toe aan je website met relevante content en een specifieke call to action.

Hoe wij jouw marketing doen groeien!

Het merk als anker voor elke ondernemer

6 september 2018|

“Waarom moet ik werken aan een merk?”, hoor ik ondernemers vaak zeggen, “Branding is voor consumentenmerken met grote budgetten. Een merk bouwen kost toch handenvol geld!” Tijd om enkele marketingmythes te weerleggen, want een [...]

Waarom e-mail marketing succesvol blijft

23 november 2015|

Tussen al het social media geweld en ondanks spam houden commerciële e-mails goed stand. Meer zelfs: bedrijven vinden dat e-mail marketing nog steeds een betere ROI oplevert dan bijvoorbeeld social media of offline marketing. En eigenlijk [...]

Onderneem met ondernemers – met name voor je communicatie

Sofie Vanderhaeghe
Sofie Vanderhaeghe
Christophe De Poorter
Christophe De Poorter
Bert Van Weyenberge
Bert Van Weyenberge
Dimitri Kappos
Dimitri Kappos

We helpen deze bedrijven nu al om te groeien