
Marketing | Content marketing
Hoe trek je specifieke doelgroep(en) aan via je website?
Hoe trek je specifieke doelgroep(en) aan via je website?

Marketing | Content marketing
Hoe trek je specifieke doelgroep(en) aan via je website?
Hoe trek je specifieke doelgroep(en) aan via je website?
We leven momenteel in een vraageconomie. Het tijdperk van aanbodeconomie is voorbijgestreefd. Wil je groeien, dan kan je niet anders dan je hele bedrijfsvoering hieraan aan te passen. De klant is, mede door de digitalisering, veel beter geïnformeerd. Hij inspireert zichzelf door online informatie op te zoeken en laat zich inspireren. Enkel een ‘customer centricity’ aanpak creëert vraag vanuit de markt en daarin speelt content marketing een belangrijke rol.
Creëer relevante content om specifieke doelgroepen te informeren omtrent een vraag, behoefte of wens
Bouw een communicatie funnel doorheen de verschillende fasen van de customer journey
Zo breng je meer kwalitatieve leads binnen
Verhoog je online vindbaarheid door organisch hoger te scoren in Google. Zo trek je meer bezoekers naar je website, hetgeen een hogere conversie en meer verkoop oplevert.
Mensen zoeken informatie op om zich grondig te informeren en inspireren. In welke fase van de customer journey men zit kan je achterhalen door een zoekwoorden analyse. Deze biedt een schat aan informatie en een basis voor relevante content. En dit voor specifieke doelgroepen, als antwoord op specifieke vragen, problemen of uitdagingen. Relevante content leidt geïnteresseerden naar de juiste pagina op je website. Met een gepaste ‘call to action’ neem je hen mee in je verdere communicatie funnel. Hoe verder men hierin meegaat, hoe kwalitatiever de lead en hoe hoger de kans op conversie en verkoop.
Wat kunnen wij hierbij voor jou betekenen?
Hoe wij jouw marketing doen groeien!
Weten wie jouw website bezoekers zijn met deze 3 tips
Interessante gegevens van jouw website bezoekers? Zó krijg je ze in de schoot geworpen. Op jouw website gooi je content te grabbel voor Jan en alleman. Gratis en voor niets. In de hoop dat je [...]
Ga voor een website die beter scoort in Google
Jouw website is een goudmijn voor Google. Tenminste, als je met het juiste gereedschap delft. JDI toont hoe het moet. Jouw onderneming heeft een website. Dat kan niet anders in dit digitale tijdperk. Maar [...]
Waarom iedere KMO aan content marketing zou moeten doen
In de moderne wereld moet je als bedrijf eenvoudigweg het internet op. Om op te vallen in de dagelijkse rush van informatie, is content marketing dé methode. Zelfs voor KMO’s. Vaak wordt content marketing gezien [...]