Marketing strategie2019-11-06T12:32:09+00:00
marketingstrategie

Marketing | Marketingstrategie
Hoe pak ik mijn marketing aan?

marketing strategie

Marketing | Marketingstrategie
Hoe pak jij je marketing aan?

Marketingacties renderen pas wanneer je ze op een gestructureerde, planmatige manier aanpakt. Een degelijke marketingstrategie past binnen je algemene bedrijfsstrategie. Het is een overzichtelijk plan dat de komende jaren richting geeft aan al je marketingacties en communicatie. Je bepaalt hierin welk budget je wenst te spenderen per onderdeel en je stelt een timing voorop.

De 3 voorwaarden voor een doeltreffende marketingstrategie:

  • Je hebt een duidelijk beeld van de trends, uitdagingen en spelers in je markt

  • Je speelt in op de behoeften, uitdagingen en problemen van je (potentiële) klanten

  • Je weet welke elementen jou uniek en onderscheidend maken 

  • Na de lancering van de nieuwe website en inbound marketing initiatieven kregen we snel nieuwe klanten die ook direct mee waren in ons verhaal. Dankzij de KMO-portefeuille en de expertise van JDI was onze investering op 6 maanden terugbetaald.

    Tom Verluyten, Eigenaar, Take 5

  • ADMOS is altijd een klantgerichte organisatie geweest. En de samenwerking met JDI heeft dat nog versterkt. Gaande van een unieke storytelling, een creatieve combinatie van marketing en sales, structuur brengen in onze sales operations en tools, coaching en aanwerving van medewerkers, tot klankbord voor mij als CEO, met de ondernemers van JDI zijn we nog succesvoller geworden.

    Anthony Shaikh, CEO, ADMOS

  • JDI heeft de marketing voor Stoopen & Meeûs in goede banen geleid tot de komst van een intern marketing coördinator. Door hun vlotte communicatie en kennis van zaken hebben zij ervoor gezorgd dat Stoopen & Meeûs een plaats kreeg in de markt met een nieuwe huisstijl, de ontwikkeling van een website, productlanceringen,… Een aangename samenwerking waar we met veel plezier aan terugdenken!

    Erik Van Heuven (vennoot en CEO) en Marleen Demeyer (CEO), Stoopen & Meeûs

  • Op gebied van marketing werken we nauw samen met JDI. Door hun ruime kijk op marketing slaagt JDI erin om ons te prikkelen met nieuwe inzichten en bovendien worden we ook ondersteund om deze uit te werken. De laatste 2 jaren heeft een versterkte marketingaanpak ondermeer gezorgd voor een aanzienlijke groei in webshop verkopen.

    Sven Machielsen & Ann Van Oirschot, Zaakvoerders, Van Oirschot

  • Bijzonder professionele mensen die streven naar een optimaal resultaat vanuit hun vakbekwaamheid.

    Gert Mertens & Koen Martens, Zaakvoerders, Ecohuis

  • JDI kan je helpen met de volledige waaier van verkoop binnen een onderneming, gaande van sales/marketing/branding/website/social media tot organisatie/management. Je moet je niet telkens tot een andere leverancier wenden, zijn coördineren en stroomlijnen het hele verhaal.

    Jurgen Jackers, Partner, Finvision

We maken graag een marketingplan samen met én voor jou. Daarin leggen we vast hoe je de komende jaren de markt zal veroveren.
We kijken kritisch naar je aanbod en markt en bepalen jouw unieke stijl en methode om je doelgroep(en) aan te trekken. Met die inzichten stellen we alles scherp: we bepalen de juiste acties, communicatie en kanalen op het juiste moment. Kortom, jouw marketingstrategie!

Wat kunnen wij voor jouw marketing strategie betekenen?

1
We luisteren naar jouw kwantitatieve en kwalitatieve doelen
2
We bepalen jouw strategie voor de komende maanden en jaren
3
Deze zetten we samen om in een plan en vervolgens in acties

Hoe wij jouw marketing doen groeien!

Het nieuwe sales management

13 oktober 2016|

Goesting? Met dit unieke woord weet elke Vlaming wat je bedoelt. Even kort en krachtig moet een sterke slagzin duidelijkheid brengen over doelstellingen en missie van een organisatie – ook intern. Dat was alvast één [...]

Mobiliseer uw verborgen verkoopstroepen

12 mei 2016|

De klassieke sales funnel heeft afgedaan. Consumenten volgen bij het aankoopproces niet langer een rechtlijnig pad, maar komen gedurende hun beslissingsproces op velerlei manieren met uw organisatie in contact. Voor elke consument is die afgelegde [...]

Onderneem met ondernemers – met name voor je marketing

Luc Van Utterbeeck
Luc Van Utterbeeck
Patrick Desaeyer
Patrick Desaeyer

We helpen deze bedrijven nu al om te groeien