Sales2019-08-23T18:18:11+00:00

Sales Hoe creëer je commercieel succes?

Sales  | Hoe creëer je commercieel succes?

Het aankoopproces, zowel in B2B als B2C, is sterk veranderd: klanten nemen voor meer dan de helft hun aankoopbeslissing al voordat ze met een verkoper contact hebben. Ze zijn dankzij internet en sociale media beter geïnformeerd en beslissen op basis van vertrouwen en emotionele redenen. Bovendien is klantenloyaliteit niet meer zo evident: een betere gebruikservaring is al snel voldoende om van leverancier te veranderen.

De rol van de traditionele verkoper is hierdoor serieus veranderd. Niet enkel moet de verkoopploeg beter samenwerken met marketing en communicatie om nieuwe klanten aan te trekken, de volledige organisatie moet klantgericht werken. Verkopers  moeten expert worden in snel en persoonlijk toegevoegde waarde bieden aan prospecten, anders gaan deze naar de concurrentie.
De rol van sales manager wordt daardoor vervangen door de rol van commercieel directeur. In zijn team moeten verkopers, commerciële marketeers, sociale media specialisten en data analisten werken die samen het commercieel plan uitvoeren. De verkoper moet ervoor zorgen dat heel het commercieel plan op de agenda staat van elk lid van de directie of het management team. En dat klantgerichtheid doorsijpelt in alle geledingen en processen van het bedrijf.

De vier voorwaarden voor een betere sales:
– verkopers moeten experten worden in toegevoegde waarde leveren en adviseren
– betere samenwerking met marketing en communicatie
– de sales manager moet meer dan ooit een coach zijn
– heel de organisatie moet klantgericht worden

Hoe wij jouw sales doen groeien!

Klaar voor groei in sales?

Ja, ik kom langs!

We helpen deze bedrijven nu al om te groeien