
Sales | Go-2-marketstrategie
Hoe vertaal ik waar ik naartoe wil in een concrete sales strategie?
Hoe vertaal ik waar ik naartoe wil in een concrete sales strategie?

Sales | Go-2-marketstrategie
Hoe vertaal ik waar ik naartoe wil in een concrete sales strategie?
Hoe vertaal ik waar ik naartoe wil in een concrete sales strategie?
In je go-2-market strategie bouw je de brug van je organisatie naar je markt.
Je begint bij het omschrijven van je markt en je klanten. Je specificeert aan wie je wil verkopen en hoe je je producten/diensten bij deze klanten brengt, met inbegrip van:
De vertaling van je strategisch plan naar een concreet verkoopplan
De omschrijving van de verschillende klanten profielen waar je op mikt
De bepaling van je prijzenstrategie.
Het bepalen van je strategisch plan is een belangrijke eerste stap om je doelstellingen te bereiken. Naast de juiste communicatie, moet je dit plan ook vertalen naar het juiste aanbod, met een prijskaartje dat klanten ertoe aanzet om bij jou te kopen. Om dit goed te kunnen doen moet je heel goed weten welke klanten je wil aantrekken.
Hoe wij jouw communicatie doen groeien!
Nog meer verkoopkansen verzilveren? Laat Sales en Marketing samenwerken.
Hoe je Sales en Marketing succesvol laat samenwerken Er was eens … een tijd waarin Sales en Marketing elk in een eigen toren werkten. Maar vandaag leven ze niet meer lang en gelukkig op die [...]
3 korte tips voor een perfecte kerst- of nieuwjaarskaart voor jouw klanten
De eindejaarsperiode is volop begonnen, 2018 is al in zicht. Traditioneel sturen vele bedrijven tussen midden december en begin januari een kerst- of nieuwjaarskaart naar hun klanten. Passé denk je? Verre van! Een kerstboodschap versturen [...]
Mobiliseer uw verborgen verkoopstroepen
De klassieke sales funnel heeft afgedaan. Consumenten volgen bij het aankoopproces niet langer een rechtlijnig pad, maar komen gedurende hun beslissingsproces op velerlei manieren met uw organisatie in contact. Voor elke consument is die afgelegde [...]