Employer branding2019-08-02T16:03:28+00:00

Talent & organisatie | Employer Branding
Talent aantrekken én behouden

Talent & organisatie | Employer Branding
Talent aantrekken én behouden

Employer branding heeft twee hoofddoelen: talenten aantrekken én de juiste talenten houden. Om de juiste talenten aan te trekken heb je een duidelijke positionering als werkgever nodig. Wees eerlijk en authentiek, zeg wie je bent en waar je voor staat. Doe je dat niet, dan trek je de foute profielen aan. Dweilen met de kraan open heeft geen zin, dus zorg ervoor dat je de juiste talenten kan houden dankzij een degelijk retentiebeleid. Maak jezelf aantrekkelijk als werkgever, zowel voor je huidige medewerkers als voor nieuwe. Want …

  • 73% van de 18 tot 34 jarigen vond hun laatste job via social media. 

  • 75% ging eerst op zoek naar het imago van de potentiële werkgever alvorens te solliciteren. 

  • Bedrijven die aan employer branding doen, hebben 2x zoveel sollicitanten dan zij die het niet doen.

  • Bijzonder professionele mensen die streven naar een optimaal resultaat vanuit hun vakbekwaamheid.

    Gert Mertens & Koen Martens, Zaakvoerders, Ecohuis

Voor je werving start je met een duidelijke strategische positionering en toegevoegde waarde. Met de juiste communicatie inspireer je mensen die passief of latent op zoek zijn naar werk. Dit verhoogt de kwaliteit van de kandidaten. Verzorg je online profilering, vindbaarheid en zichtbaarheid. Om je retentie te verhogen teken je een beleid uit om van je huidige medewerkers ambassadeurs te maken.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

1
Stel een krachtige Employer Value Proposition (EVP) op die jou aantrekkelijk maakt als werkgever.
2
Omschrijf nauwkeurig de profielen die je wil aantrekken, je Employee Persona’s.
3
In je Employee journey omschrijf je de fasen die potentiële kandidaten doorlopen alvorens bij jou aan te kloppen. Zo leg je een belangrijke basis voor je verdere communicatie. 
4
Voer een retentiebeleid. Meet regelmatig de tevredenheid van je huidige medewerkers zodat je je ‘beste’ werkkrachten zeker kan behouden.
5
Schrijf een content & communicatie strategie uit met de juiste boodschap naar de juiste potentiële kandidaten via de juiste kanalen.

Hoe kunnen we jouw talent & organisatie doen groeien?

Onderneem met ondernemers – met name voor je talent & organisatie

Luc Van Utterbeeck
Luc Van Utterbeeck
Patrick Desaeyer
Patrick Desaeyer
Luc Van Utterbeeck
Luc Van Utterbeeck

We helpen deze bedrijven nu al om te groeien