Positionering2019-11-06T15:29:12+00:00

Strategie | Positionering
Het profiel van je bedrijf en je merken

Strategie | Positionering
Het profiel van je bedrijf en je merken

Je wordt continu geconfronteerd met veranderingen in je markt: nieuwe spelers die uit onverwachte hoek de markt betreden, nieuwe producten en diensten, het aankoopgedrag van de klant wijzigt, een verschuiving van aanbod naar vraageconomie, … Je bent verplicht om je bedrijf regelmatig aan te passen met inzichten uit de markt. Met een sterke identiteit en positionering breng je duidelijkheid en straal je zelfvertrouwen uit, zowel voor je medewerkers als voor je klanten. Ze vormt de basis voor de juiste branding zodat je je doelgroepen ook gevoelsmatig aantrekt. De vragen waar we samen een antwoord op formuleren zijn:

  • Wie ben je en waar sta je voor?

  • Hoe breng je de juiste emotie in je uitstraling?

  • Wat onderscheidt jou van andere spelers? 

  • Wat is jouw toegevoegde waarde voor je doelgroepen?

  • Bijzonder professionele mensen die streven naar een optimaal resultaat vanuit hun vakbekwaamheid.

    Gert Mertens & Koen Martens, Zaakvoerders, Ecohuis

  • JDI kan je helpen met de volledige waaier van verkoop binnen een onderneming, gaande van sales/marketing/branding/website/social media tot organisatie/management. Je moet je niet telkens tot een andere leverancier wenden, zijn coördineren en stroomlijnen het hele verhaal.

    Jurgen Jackers, Partner, Finvision

  • Van Oirschot is een groeiende en ambitieuze onderneming. Om onze doelstellingen te bereiken hebben we reeds op verschillende domeinen goed kunnen samenwerken met JDI. De verschillende invalshoeken en inzichten die JDI ons geeft, zijn vernieuwend in onze sector en een echte meerwaarde voor ons. In het begin hebben we bij het verscherpen van onze strategie op JDI beroep gedaan als klankbord.

    Sven Machielsen & Ann Van Oirschot, Zaakvoerders, Van Oirschot

Wat is je bestaansreden? Welk verschil wil je precies maken voor je doelgroep? Hoe speel je in op de behoeften, problemen en uitdagingen van je klant? Hoe vertaal je dit naar je look en feel en je tone of voice? Want je uitstraling bepaalt hoe je doelgroep zich aangesproken voelt. Al deze elementen vormen een noodzakelijke basis voor je verdere communicatie die tot doel heeft om vraag te creëren vanuit de markt. We leven per slot van rekening in een vraageconomie en niet langer in een aanbodeconomie.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

1
We dagen je uit om tot de juiste sterke positionering te komen zodat je zelfvertrouwen uitstraalt.
2
Onze branding specialisten helpen je met de vertaling van je positionering naar je uitstraling in beeld, tekst en audio.
3
We begeleiden je bij het bepalen van jouw unieke toegevoegde waarde en troeven voor je doelgroepen zodat je je onderscheidt ten opzichte van andere spelers in de markt.

Hoe wij jouw strategie doen groeien!

Het nieuwe sales management

13 oktober 2016|

Goesting? Met dit unieke woord weet elke Vlaming wat je bedoelt. Even kort en krachtig moet een sterke slagzin duidelijkheid brengen over doelstellingen en missie van een organisatie – ook intern. Dat was alvast één [...]

Onderneem met ondernemers – met name voor je strategie

Luc Van Utterbeeck
Luc Van Utterbeeck
Patrick Desaeyer
Patrick Desaeyer
Nico Ivens
Nico Ivens
Ante Rimac
Ante Rimac

We helpen deze bedrijven nu al om te groeien