
Strategie | Positionering
Het profiel van je bedrijf en je merken
Het profiel van je bedrijf en je merken

Strategie | Positionering
Het profiel van je bedrijf en je merken
Het profiel van je bedrijf en je merken
Je wordt continu geconfronteerd met veranderingen in je markt: nieuwe spelers die uit onverwachte hoek de markt betreden, nieuwe producten en diensten, het aankoopgedrag van de klant wijzigt, een verschuiving van aanbod naar vraageconomie, … Je bent verplicht om je bedrijf regelmatig aan te passen met inzichten uit de markt. Met een sterke identiteit en positionering breng je duidelijkheid en straal je zelfvertrouwen uit, zowel voor je medewerkers als voor je klanten. Ze vormt de basis voor de juiste branding zodat je je doelgroepen ook gevoelsmatig aantrekt. De vragen waar we samen een antwoord op formuleren zijn:
Wie ben je en waar sta je voor?
Hoe breng je de juiste emotie in je uitstraling?
Wat onderscheidt jou van andere spelers?
Wat is jouw toegevoegde waarde voor je doelgroepen?
Wat is je bestaansreden? Welk verschil wil je precies maken voor je doelgroep? Hoe speel je in op de behoeften, problemen en uitdagingen van je klant? Hoe vertaal je dit naar je look en feel en je tone of voice? Want je uitstraling bepaalt hoe je doelgroep zich aangesproken voelt. Al deze elementen vormen een noodzakelijke basis voor je verdere communicatie die tot doel heeft om vraag te creëren vanuit de markt. We leven per slot van rekening in een vraageconomie en niet langer in een aanbodeconomie.
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Hoe wij jouw strategie doen groeien!
Wat een KMO moet weten over GDPR
Global Data Protection Regulation, of GDPR is een Europese wetgeving die op 24 mei 2016 in werking is getreden. Het vervangt een verouderde Europese wetgeving uit 1995 met betrekking tot de bescherming van natuurlijke [...]
Wat wij leerden op Strategic Marketing Day
Blijf jezelf en je medewerkers uitdagen. Marketing staat nooit stil. Elke dag ontdek je als marketer nieuwe technieken, tools of creatieve ideeën. Om ervoor te zorgen dat je voor klanten steeds een zo groot mogelijke [...]
Strategisch advies voor KMO’s te duur?
Elk bedrijf , iedere zaakvoerder, iedere persoon kan een klankbord gebruiken. Zeker in deze snelle en volatiele tijden met nieuwe concurrenten kan het zeer nuttig zijn om eens te sparren met andere professionals. Of [...]