ENGIE heeft de ambitie om de energietransitie in België te versnellen. Zo willen ze industrieën en burgers helpen duurzaam te consumeren, de uitrol van hernieuwbare capaciteit te versnellen en te investeren in flexibele energiebronnen. Om die nieuwe strategie kracht bij te zetten, en om intern alle neuzen in dezelfde richting te krijgen, was er nood aan een opvallende branding voor deze aanpak.
#Energize2030
Eerst moest het beestje natuurlijk een naam krijgen. Na enkele brainstormsessies klopte we af op #Energize2030 en maakte onze creatieve cel ook een aantrekkelijk logo en diverse afgeleide animaties om de visuele identiteit en de branding van het concept te versterken.
Het is een ongelooflijke reis geweest en ik ben trots op iedereen die heeft bijgedragen.
Kristof Scheldeman
Hoofd Interne Communicatie, ENGIE België
Een kick-off om nooit te vergeten
Als 2de horde was er het kick-off event voor de interne medewerkers. Dit event was de startlijn van de nieuwe strategie en het moest daarom klinken als een klok. Van een breedbeeldprojectie, boeiende presentatie met uniek grafisch design, live-uitwisselingen met andere ENGIE locaties tot zelfs een interactieve quiz, het kick-off evenement werd zowel fysiek ter plaatse, in de voorziene aula’s op sites of online door meer dan 1800 collega’s gevolgd.
De ultieme zet voor
eenheid binnen ENGIE
Dit event diende als de perfecte gelegenheid om de 'One ENGIE' mindset te versterken, een verenigde visie die door het gehele managementteam met overtuiging werd gepresenteerd.
Het succes van dit project was mede te danken aan de intensieve samenwerking met de communicatiedienst van ENGIE. Dankzij de gezamelijke can do-mentaliteit wisten we de strakke deadlines te halen.
Wereldwijde impact
#Energize2030 is inmiddels uitgegroeid tot een brede campagne die wordt gebruikt in België voor branding en digitale campagnes, maar ook essentieel is voor het verenigen van de interne teams achter een gemeenschappelijke visie.
Met dit succesvolle evenement bewijst JDI wederom dat we niet alleen een event plannen, maar een ervaring creëren die inspireert, verenigt en bovenal, een blijvende impact heeft.