ENGIE België lanceert nieuwe strategie en doet beroep op JDI voor een memorabel kick-off event

Klantengetuigenis

ENGIE België lanceert nieuwe strategie en doet beroep op JDI voor een memorabel kick-off event

Klantengetuigenis

ENGIE heeft de ambitie om de energietransitie in België te versnellen. Zo willen ze industrieën en burgers helpen beter te consumeren, de uitrol van hernieuwbare capaciteit te versnellen en te investeren in flexibele energiebronnen. Om die nieuwe strategie kracht bij te zetten, en om intern alle neuzen in dezelfde richting te krijgen, was er nood aan een opvallende branding voor deze aanpak.

#Energize2030

Eerst moest het beestje natuurlijk een naam krijgen. Na enkele brainstormsessies klopte we af op #Energize2030 en maakte onze creatieve cel ook een aantrekkelijk logo en diverse afgeleide animaties om de visuele identiteit en de branding van het concept te versterken.

Wie?

ENGIE België wil zijn nieuwe strategie lanceren. JDI, expert in events, werd ingeschakeld om van de kick-off een bommetje te maken.

Uitdaging

Een krachtig en memorabel kick-off event te organiseren dat alle medewerkers zou verenigen en duidelijk de nieuwe strategische richting zou communiceren.

Resultaat

Een event dat een enorm succes was, bijgewoond door meer dan 1800 collega’s met breedbeeldprojecties, een boeiende grafische presentatie en interactieve elementen.

Het is een ongelooflijke reis geweest en ik ben trots op iedereen die heeft bijgedragen.

Kristof Scheldeman

Hoofd Interne Communicatie, ENGIE België

Een kick-off om nooit te vergeten

Als 2de horde was er het kick-off event voor de interne medewerkers. Dit event was de startlijn van de nieuwe strategie en het moest daarom klinken als een klok. Van een breedbeeldprojectie, boeiende presentatie met uniek grafisch design, live-uitwisselingen met andere ENGIE locaties tot zelfs een interactieve quiz, het kick-off evenement werd zowel fysiek ter plaatse, in 1 van de voorziene aula’s of online door meer dan 1800 collega’s gevolgd.

De ultieme zet voor
eenheid binnen ENGIE

Dit event diende als de perfecte gelegenheid om de 'One ENGIE' mindset te versterken, een verenigde visie die door het gehele managementteam met overtuiging werd gepresenteerd.

Het succes van dit project was mede te danken aan de intensieve samenwerking met de interne communicatiedienst van ENGIE. Dankzij de gezamelijke can do-mentaliteit wisten we de strakke deadlines te halen.

ENGIE locaties tijdens het kick-off event
Ontdek hoe ENGIE België en JDI een baanbrekende strategie lanceerden

Wereldwijde impact

#Energize2030 is inmiddels uitgegroeid tot een brede campagne die niet alleen wordt gebruikt voor branding en digitale promoties, maar ook essentieel is voor het verenigen van de interne teams achter een gemeenschappelijke visie.

Meer lezen over onze oplossingen voor events? Geen probleem, we hebben er zelfs een hele pagina aan gewijd 😉

Met dit succesvolle evenement bewijst JDI wederom dat we niet alleen een event plannen, maar een ervaring creëren die inspireert, verenigt en bovenal, een blijvende impact heeft.

Andere groeiverhalen

  • Customer testimonial: groepsdynamiek boosten bij Crelan

    Verbeterde groepsdynamiek bij Crelan met de Insights Discovery-aanpak van JDI. Lees hoe individuele interviews, zelfkennis en strategische workshops leidden tot een betere samenwerking en optimale resultaten.

  • Customer testimonial: ENGIE België lanceert nieuwe strategie en doet beroep op JDI voor een memorabel kick-off event

    Ontdek hoe ENGIE België en JDI een baanbrekende strategie lanceerden door middel van een memorabel kick-off event dat interne teams verenigt en een wereldwijde campagne in gang trekt.