Groeiboek
Sales 4.0 deel 2
Praktische handvaten voor de nieuwe verkoop
Alle trends en uitdagingen uit deel 1 hebben zo veel impact op organisaties dat die niet anders kunnen dan veranderen. Zij die willen groeien moeten vandaag maximaal klantgericht zijn – tot in de verste hoeken. Pas dan beseffen alle medewerkers het belang van de klant en kunnen ze mee aan de verkoop.
Met Sales 4.0 is de organisatie helemaal klaar voor de nieuwe commerciële aanpak. Hoe ook jij dat stap voor stap kunt bereiken, ontdek je in dit boek.
In de eerste plaats moet het verkoopapparaat zich aanpassen aan de nieuwe realiteit. Een klantgerichte en commercieel assertieve organisatie bereik je door
- nieuwe klanten te vinden,
- bestaande klanten te behouden en uit te breiden, en
- ambassadeurs te maken van klanten en medewerkers.
In 6 stappen verwerk je deze nieuwe commerciële methodologie structureel in je bedrijfsstrategie.
Stappenplan
- Analyse en plan
Vanuit de huidige commerciële situatie een aangepast plan opmaken - Branding en positionering
Aanbod en communicatie op de ideale klantprofielen afstemmen - Leadgeneratie
Met aangepaste content in interactie treden met klanten en persoonlijke toegevoegde waarde creëren - Closing
Sneller en gemakkelijker tot verkoop overgaan dankzij data. - Klantenservice
Met focus op customer excellence zorgen voor een organisatie die maximaal klantgericht handelt. - Ambassadeurs
Tevreden klanten converteren tot actieve ambassadeurs, die op hun beurt zorgen voor nieuwe klanten.
Afmetingen: 21 × 148 × 2,5 cm
Aantal pagina’s: 410
Druk: Cover + binnenwerk in kleur
Cover: Paperback
1ste druk
ISBN: 9789464007039