Opleiding

1 dag

Klanten

NL, FR, EN

Employer branding en talent marketing

De juiste profielen aantrekken voor je organisatie is niet altijd even makkelijk. Om de instroom van nieuw talent naar je vacatures te verhogen moet je werken aan je employer branding en talent marketing. Dat wil zeggen: zorg dat je uithangbordje goed zit en dat je de juiste boodschap verspreidt.

JDI Summer Academy Employer Branding en talent marketing

Voor wie is deze opleiding?

Staan er momenteel al diverse vacatures open en merk je veel meer verloop tegenover vroeger omwille van diverse redenen? Bij JDI zijn we overtuigd dat de problematiek vanuit een marketingcommunicatie-standpunt moet bekeken worden en met moderne marketingtechnieken aangepakt. Wil je werken aan je employer branding en talent marketing? Kom dan maar af!

De opleiding in een notendop

In vier stappen helpen we HR-managers, productiemanagers en zaakvoerders meer talent aan te trekken en te behouden in een theoretisch onderbouwde sessie.

  • Hoe begin je aan employer branding strategie?

  • Ontdek het handige stappenplan om je employer value proposition uit te werken voor in je bedrijf.

  • Leer je Employee Persona opstellen

JDI in een notendop

Programma

1.

Audit & Analyse (AS IS)

Wat is de situatie vandaag en de gewenste situatie?

We verzamelen en consolideren alle mogelijke info omtrent bestaande brand richtlijnen, persona, HR/marketing strategie… We analyseren de huidige wervingskanalen, hun doel, resultaat, bestaande campagnes, advertenties, postings, FB, Is, LI, kandidatenproces, onboardingproces, enz. We toetsen de bestaande merkpropositie en -identiteit evenals de cultuur en waarden

2.

Branding & Employer Value Proposition (TO BE)

Bekijk je merk, je doelgroep, hun ervaringen en verwachtingen

We definiëren de employee persona (ideaaltypes van de doelgroep), hun profiel, hoe en waarom zij bij het bedrijf willen werken maar proberen ook samen de employee journey (de reis van de nieuwe werknemer) binnen het bedrijf in kaart te brengen met alle touchpoints, de verwachtingen, … Tijdens een aantal workshops challengen we met deze inzichten de bestaande merkidentiteit, cultuur en waarden om tot een verwachte situatie te komen.

3.

Ambassadeurs & Communicatie

Interne betrokkenheid en omnichannel content plan

Op basis van de strategische inzichten maken we voorstellen qua processen, content plan, advertentiecampagnes en kanaalkeuzes. We bekijken ook de bijdragen die interne ambassadeurs kunnen maken.

4.

Meten & Bijsturen

Beheersinstrumenten om de kanalen en content bij te sturen

In deze veranderende wereld is het belangrijk de nodige instrumenten op te zetten om de resultaten op te volgen van de campagnes en content. Op deze manier kan er snel geschakeld en bijgestuurd worden om de instroom van kandidaten voor open vacatures sneller te verhogen.

Praktisch

Om deelnemers een neutrale locatie aan te bieden, weg van het kantoor, werken we samen met LofttoBe. Hun inspirerende ruimtes geven zuurstof aan elk teamevent.

Stel je vraag

We werken dit traject uit op maat van je noden, situatie en het aantal deelnemers.

Nico, onze Sales expert helpt je graag verder!

Nico Ivens JDI Summer Academy expert

Tijd om aan jouw employer branding te werken?

Hiermee ga je akkoord dat JDI je gegevens verwerkt om je op de hoogte te houden rond je inschrijving.

  • Impact creëren door niet-commerciële collega’s

    Klanten komen op verschillende manieren in contact met jouw organisatie. En vaak hebben ze al een beslissing genomen nog voor …

  • Ambassadeurs-programma

    Een ambassadeur is een collega die fier is op zijn werk en bedrijf. En dit ook echt uitdraagt: zowel in zijn gedrag als in zijn communicatie, …

  • Cultuur & waarden oefening

    JDI’s normen en waarden oefening is ideaal voor organisaties die hun medewerkers willen meekrijgen in hun cultuur om een optimale samenwerking te stimuleren.