
Klantgerichte organisatie | Customer journey
Een positieve klantenbeleving doorheen het ganse aankoopproces
Een positieve klantenbeleving doorheen het ganse aankoopproces

Customer excellence | Customer journey
Een positieve klantenbeleving doorheen het ganse aankoopproces
Een positieve klantenbeleving doorheen het ganse aankoopproces
De customer journey brengt in kaart welke ‘reis’ de klant maakt doorheen het hele aankoopproces. Van bewustwording tot aankoop, maar ook erna. Elke fase heeft zijn eigen ‘touchpoints’ met de klant die vaak niet live plaatsvinden. Wil je van je klanten ambassadeurs maken, dan moet de beleving over de hele lijn positief zijn. Jammer genoeg loopt dit proces niet altijd even vlot. Weet dat … 91% van de ontevreden klanten niets zegt maar gewoon afhaakt en … negatieve klanten ervaringen dubbel zoveel bereik hebben als positieve.
Streef naar een klantervaring die over de hele lijn positief is, doorheen je ganse organisatie en zowel online als offline.
Bevestig in elke fase de emotionele voldoening van de klant die voor je kiest
De beleving stopt niet bij de verkoop, ambassadeurs creëer je pas in een latere fase.
Als een klant voor jou kiest, is dat een emotionele beslissing, die hij vaak rationeel probeert te motiveren. Om een positieve klantenbeleving doorheen het ganse aankoopproces te bereiken, moet je weten wat klanten verwachten in de verschillende fasen. Enkel dan kan je, via de juiste boodschap, kanalen en vormgeving hierop inspelen. Weten wat er in de klant omgaat is niet evident. Daar moet je onderzoek naar doen. En dat vergt inspanning en investering, maar die haal je er dubbel en dik uit.
Wat kunnen wij hierbij voor jou betekenen?
Hoe wij jouw klantgerichtheid doen groeien!
Waarvoor kan je gebruikmaken van kmo-portefeuille
Slimme ondernemers met groeiambitie? Die maken jaarlijks gebruik van subsidies uit de kmo-portefeuille. De Vlaamse Overheid voorziet elk jaar een uitgebreide portefeuille subsidies voor kmo’s die willen groeien. Voor opleidingen en advies bij erkende dienstverleners [...]
Het belang van constructief conflict in de werkomgeving
Conflicten in teams ontstaan door onderlinge verschillen tussen mensen. Dat is niet noodzakelijk slecht. Integendeel, een conflict kan positief bepalend zijn: in goede banen geleid tilt het een team namelijk naar een hoger succesniveau. Is [...]
Giet jouw ondernemersdroom in een duurzaam business plan
“Een budget opmaken, daar zijn we weer,” hoor ik je als ondernemer al zeggen. “Waarom is dat eigenlijk nodig?” Een budget of een begroting is een inschatting van je inkomsten en uitgaven voor het volgende jaar. Het [...]